Yeni Audi e-tron GT'nin yapıldığı üretim tesisinin resmi Audi görüntülerine bir göz atın! Gördüğünüz gibi fabrika çok modern ve burada çok fazla teknoloji var.
E-tron GT, Audi'nin Almanya'da üretilen ilk tamamen elektrikli otomobilidir. Neckarsulm tesisindeki Audi Böllinger Höfe'de hattan çıkıyor. Buradaki küçük seri üretim tesisi genişletildi ve yeni rolü için dönüştürüldü. Önceki tesisin yetenekli işçiliği, dijital süreçler ve akıllı teknolojilerle tamamlandı. Genişleme sırasında, üretim planlayıcıları yeni sanal yöntemlerden yararlandı. E-tron GT'nin üretimi fiziksel prototipler olmadan tasarlandı - Audi'de bir ilk.
Kaporta atölyesi, çalışanların yetenekli işçiliğini otomatik üretim teknolojisinin tam potansiyeli ile birleştirir. Her bir gövdenin iki kez geçtiği yenilikçi bir gövde montaj hattından oluşur. İçini ve dışını birleştirmek için on robotun kullanıldığı iki yönlü çerçeveleyici denen şeyin etrafına inşa edilmiştir. Yan panelleri tek bir sistemde birleştirmek için tüm üretim adımlarını birleştirir - böylece mevcut zemin alanında Audi e-tron GT'nin üretimini mümkün kılar. Gövdeler için korelasyon içermeyen hat içi ölçüm prosedürü olarak bilinen şey de yenidir. Daha da yüksek doğruluğu garanti eder ve dakika sapmalarına çok hızlı yanıt verebilir. Gövde montaj hattının sonunda, hassas işçiliğin devreye girdiği yer: Deneyimli işçiler, ek parçaları takar ve tamamlanmış gövdeyi kontrol eder.
E-tron GT, Audi R8 yüksek performanslı spor otomobille montaj hattını paylaşıyor - teknik olarak tamamen farklı iki otomobilin bu entegrasyonu Volkswagen Grubu'nda benzersiz. Genişletilmiş montaj hattı, önceki 16 döngü yerine 36'yı içerir. Her iki model de aynı sürücüsüz taşıma araçları ve elektrikle çalışan bir monoray sistemi kullanılarak hareket ettirilirken, insanlar ve robotlar hattın bir istasyonunda yan yana çalışıyor. Tamamlandığında, her araba 40 kilometre (24,9 mil) kamu yollarında sürülür ve bu yol aynı zamanda otoyol ve şehir içi trafik bölümleri de içerir.
Böllinger Höfe'de Audi e-tron GT quattro ve RS e-tron GT'nin üretimi karbon nötrdür. Tüm Neckarsulm tesisinde olduğu gibi, böllinger Höfe için gerekli ısıyı sağlayan biyogaz ile ateşlenen kombine bir ısı ve enerji santrali ile birlikte üretimde yüzde 100 eko-elektrik kullanılıyor. Henüz önlenemeyen emisyonlar, sertifikalı iklim koruma projelerinden alınan karbon kredileri ile telafi edilmektedir.
Audi ayrıca kaynakları koruyan araç üretimine güveniyor. Böllinger Höfe'deki üretim, bu şekilde kağıt ve ambalaj kullanımını ortadan kaldırır ve örneğin kapalı döngü sistemleri kullanır. Baskı atölyesinde örneğin yan duvar çerçevesinin üretimi sırasında biriken alüminyum levha atıkları tedarikçiye iade edilir, burada yenilenir ve ardından Audi'de tekrar kullanılır. Audi, plastik geri dönüşümü için bir pilot proje başlattı. Plastik atıklar elyaf haline getirilir ve bu filamentler daha sonra üretim süreci için aletler üretmek için 3D yazıcılarda kullanılır.
YAYIN TARİHİ VE FİYAT: Şubat 2021'de, tamamen elektrikli gran turismo'nun iki versiyonunun ön satışları Avrupa'da başlayacak: taban fiyatı 99.800 Euro olan bir Audi e-tron GT quattro ve EUR'dan bir RS e-tron quattro olarak 138,200.
prepared by crospotter13